Ankara dünyaya tanıtılacak
Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından yürütülen proje ile Ankara'nın sanal ortamda etkin biçimde tanıtımı ve turizm potansiyelinin açığa çıkarılması hedefleniyor. Projeye Ankara Kalkınma Ajansı mali destek sağlarken birçok kurum ve kuruluş da teknik destek sağlıyor.
Proje tanıtım toplantısı, Ankara Milletvekilleri Prof. Dr. Cevdet Erdöl, Prof. Dr. Emrullah İşler, Tülay Selamoğlu ve Seyit Sertçelik, Kalkınma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet Yaman, ATO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı ile çok sayıda davetlinin katılımları ile ATO Meclis Salonu'nda gerçekleştirildi.
Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren ATO Başkanı Salih Bezci, ortak amacın kentin kalkınmasını sağlamak ve o kentte yaşayan insanların refah seviyesini artırmak olduğunu ifade etti. Bezci; "Gerek e-Ankara projesiyle, gerek hazırlık çalışmasında son aşamaya geldiğimiz Ankara Shopping Fest ile, gerekse bu tarz diğer çalışmalarla bunu sağlamayı düşünüyoruz. Tüm çabamız Ankara'yı bir marka kent haline getirmeyi başarmaktır" dedi.
Ankara'nın turizmden yeteri kadar pay almadığını söyleyen Bezci, "Yılda gelen turist sayısı 500 bin civarındadır. Yani Türkiye ortalamasına baktığınız zaman yüzde 2'sini kapsar. Bu da Ankara'ya yakışmamaktadır. Tüm bu sorunların temelinde Ankara'nın sahip olduğu değer ve imkanların tanınmaması yatmaktadır. Sorun tanınmamaksa, çözüm de Ankara'yı tanıtmaktır. Bu projemizin amacı da budur" dedi. Bezci, projenin hayata geçirilmesinde desteklerinden ötürü Ankara Kalkınma Ajansı'na teşekkür etti.
Daha sonra konuşan Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı, projenin heyecan verici olduğunu vurguladı. Balcı, yayınlanacak portal içerisinde ilçelerle ilgili ayrı bir bölümün de bulunması gerektiğini belirterek, "Bu portalın cep telefonlarından ulaşılabilir bir hale getirilmesi ve ona özel bir takım uygulamaların bulunması da çok önem taşıyacaktır. Bu projenin başarıya ulaşacağına yürekten inanıyorum" dedi. "Proje kapsamında çok önemli paydaşların biraraya geldiğini" ifade eden Balcı, "bu durum projenin başarısı ve sürdürülebilirliğine de ayrıca katkı sağlayacaktır" dedi.
Yaman: Yerelde Kalkınma Ajansları ile yeni bir dönüşüm yaşıyoruz
Toplantıya katılan Kalkınma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet Yaman yaptığı konuşmada; birçok araştırmada Ankara'nın yaşam kalitesi bakımından birinci sırada olduğuna vurgu yaptı ve şunları kaydetti: "Ama biz bunu yeterince değerlendiremiyoruz. Ankara'ya marka değeri kazandırmalıyız. Bu proje bu anlamda önemli ve değerlidir. Elbette sürdürülebilir olması önemlidir. Bu portal da Ankara'nın turistik değerleri yanı sıra, eğitim, savunma ve medikal sanayi, ticaret potansiyeli gibi konuların da tanıtılması, turizm yanında diğer alanları da kapsayan bir portal haline gelmesi faydalı olacaktır" dedi.
Türkiye'de kalkınma ajansları eliyle yerelden bir dönüşümün yaşandığını belirten Yaman, tüm Türkiye'de 20 bin proje içerisinden seçilen 4 bin projenin hayata geçirildiğini söyledi. 2009 yılından itibaren kalkınma ajanslarının aktif olarak yerelde çalışmalarını yürüten kalkınma ajanslarının bölgelerinde farkındalık yarattığını ifade etti. Yaman sözlerini şöyle sürdürdü; "Kalkınma ajansları Türkiye'de değişen kalkınma anlayışının en önemli örgütleridir. Ankara Kalkınma Ajansı da en son kurulan kalkınma ajanslarından bir tanesi. Ama içlerinde en hızlı mesafe alan kalkınma ajansı oldu. Ankara Kalkınma Ajansı'na, yönetim kurulu üyelerine ve genel sekreterine ve uzmanlarına teşekkür ederim."
Erdöl: "Markankara"yı yaratmalıyız
Toplantıya katılan Ankara Milletvekillerini temsilen bir konuşma gerçekleştiren Ankara Milletvekili ve TBMM Sağlık Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Cevdet Erdöl, projenin Ankara için oldukça önemli olduğunun altını çizdi. Projenin diğer iller için de model olacağına inandığını belirten Erdöl şunları söyledi: "Ankara'nın değerlerine sahip çıkmamız lazım. Ankara'nın muazzam kaynakları var, planlı ve programlı çalışmalar ile Ankara'nın değerlerini ortaya çıkarmalı ve "MarkaAnkara" yaratmalıyız."
Ankara Kalkınma Ajansı'nın mali desteği ile gerçekleştirilen ve ATO tarafından yürütülen projeye; Gazi Üniversitesi, Ankara İl Kültür Turizm Müdürlüğü, Ankaralılar ve Ankara'yı Tanıtma Vakfı, TRT ve Ankara Büyükşehir Belediyesi de teknik destek sağlıyor. Proje ile web tabanlı bir pazarlama modeli ve etkin bir kent pazarlaması örgütlenme modeli oluşturulması yoluyla Ankara'nın turizm altyapısının geliştirilmesi, turizm faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi amaçlanıyor. Bu sayede Ankara'nın, ulusal ve uluslararası alanda erişilebilir ve rekabet edebilir bir turizm kenti haline gelmesine katkıda bulunulacak.