Ana içeriğe atla

Ankara Kalkınma Ajansı’ndan Level Up Oyun Sektörü Programı Kapsamında 6 Yeni Destek

7 Ağustos 2025

2025 Yılı Level Up 2025 Yılı Oyun Sektörü Teknik Destek Programı kapsamında altı projeye destek vererek Mayıs-Haziran dönemi başvurularını tamamladı.

Özdemir Bayraktar Havacılık ve Uzay Teknolojileri Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yürütücülüğünde desteklenmeye hak kazanan "Unity Oyun Geliştirme Eğitim Programı" projesi, katılımcılara Unity oyun motorunun temellerini kavratmayı ve C# kullanarak etkileşimli oyun mekanikleri geliştirme becerisi kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenciler, teorik bilgi ile pratik uygulamaları harmanlayarak kendi oyun prototiplerini üretebilecek düzeye gelecektir.

Güdül Halk Eğitim Merkezi tarafından yürütülecek olan “Yapay Zeka Destekli İnovatif Oyun Geliştirme Eğitimleri” projesi, gençlerin oyun geliştirme sektöründe istihdam edilebilirliğini artırmak amacıyla temel teknik bilgi ve becerilerle donatılmasını hedeflemektedir. Bu doğrultuda eğitim oyun tasarımı, programlama ve dijital sanat olmak üzere üç ana başlıkta modüler şekilde yapılandırılmıştır. Eğitimin içeriği şu şekilde planlanmıştır; Oyun Motorları Unity, Unreal Engine Temelleri C ve Python ile Programlamaya Giriş, 2D3D Oyun Tasarımı Blender ile Modelleme, Animasyon, UIUX Temelleri Hik ye Anlatımı, Karakter Geliştirme ve Oyun Mekaniği Tasarımı, Oyun Testi ve Geri Bildirim Süreçleri Takım Çalışmasıyla, Mini Proje Geliştirme ve Sunum Eğitim süresi toplamda 60 saat olarak planlanmış olup, haftalık 10 saatlik ders programı ile 6 haftada tamamlanacaktır. Eğitimlerin sonunda her katılımcıdan, bir oyun fikrini tasarlayıp temel bir prototipe dönüştürmesi beklenmektedir. Bu prototipler hem sektörel portföy niteliği taşıyacak hem de katılımcıların becerilerini somut olarak göstermelerini sağlayacaktır.

Haymana Kaymakamlığı tarafından yürütülecek olan “Sanal Dünyalarda Keşif : VR ile Eğitici Yolculuklar Eğitimi ve Danışmanlığı” teknik destek projesi; yazılım geliştirme, oyun tasarımı, üç boyutlu modelleme ve arayüz tasarımı gibi alanlarda uzman bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Gelecekte VR teknolojisinin, yapay zeka, 3D yazılım ve bilişim teknolojileriyle entegrasyonu sayesinde daha yenilikçi uygulamalar geliştirilmesi beklenmektedir. Sağlık alanında VR gözlüklerle teşhis koyma, iş görüşmelerinde VR destekli senaryolar kullanımı gibi yenilikler gündeme gelmektedir. İnsan kaynakları yönetiminde VR nin kullanılması, işe alım süreçlerini daha verimli hale getirebilir. Sonuç olarak, Türkiye de VR teknolojisine dair farkındalığın artırılması, yatırım alanlarının genişletilmesi ve akademik-sanayi iş birliklerinin güçlendirilmesi, bu alanın gelecekte daha etkin bir şekilde kullanılmasını sağlayacaktır.

Serebral Palsili Çocuklar Derneği tarafından yürütülecek olan “Engelli gençlere yönelik ürün geliştirilmesi kapsamında dijital oyun sektörünün ihtiyaçların belirlenmesi” teknik destek projesi, günümüzde eriştiği seviyesiyle dijital evren, özellikle çoklu engeli olan çocuklar için sosyalleşme, öğrenme ve eğlenme imkanları sunan çok önemli bir avantaj sağlamaktadır. Engelli çocuklar ve gençler fiziken erişemedikleri imkanlara dijital ortamda erişerek pek çok ihtiyaçlarını karşılayabilmektedirler. Oyun sektöründeki kurumlara yeni bir pazar açarak gelişimlerini hızlandıracak ve yenilikçi çözümler üretmelerine destek olacak bu düşünce, veri sağlayıcı kurumların kurumsal kapasitelerini artırarak harekete geçirilebilecektir. Teknik destek başvurusunun içeriği, engelli çocuklara ve gençlere hitap edecek donanım ve yazılım geliştirme amacı taşıyan oyun sektörü aktörlerinin ihtiyaç duyacakları bilgilerin derlenmesi ve analizine yöneliktir.

Evren Belediyesi tarafından yürütülecek olan “Gücü Etkisinde : Dijital Sorumluluk Atölyesi” teknik destek projesi; bu teknik destek başvurusunun temel amacı, Ankara nın Evren ilçesinde öğrenim gören ve dijital üretim alanına ilgi duyan öğrenciler arasından seçilecek 20 katılımcının, dijital oyun tasarımı aracılığıyla hem teknik yeterliliklerini geliştirmeleri hem de toplumsal sorumluluk bilinci kazanmalarını sağlamaktır. Bu kapsamda yürütülecek eğitim programı, öğrencilerin Unity oyun motoru, blok tabanlı programlama, hik ye anlatımı, görsel tasarım, temel algoritma geliştirme ve sosyal temalı oyun senaryosu yazımı gibi alanlarda yetkinlik kazanmalarını hedeflemektedir. Eğitim süreci, günümüz dijital çağının gerektirdiği becerilere uygun biçimde yapılandırılmıştır. Katılımcılar yalnızca teknik beceriler edinmekle kalmayacak, aynı zamanda dijital oyunlar aracılığıyla toplumsal meseleleri ele alabilen, empati yetisi gelişmiş, sorumluluk sahibi dijital içerik üreticileri olarak yetiştirileceklerdir. Uygulamalı olarak planlanan eğitimlerde, her öğrencinin bireysel ya da grup çalışmaları yoluyla özgün bir oyun ya da oyun prototipi geliştirmesi teşvik edilecektir.

Elmadağ Halk Eğitim Merkezi tarafından yürütülecek olan “ Kadınlar için Dijital Oyun Tasarımı Atölyesi” teknik destek projesi;  teknik destek talebi kapsamında, 20-45 yaş aralığında, bilgisayar deneyimi sınırlı olan çalışmayan kadınlara yönelik temel düzeyde dijital oyun tasarımı eğitimi verilecektir. Eğitim faaliyetleri, başvuru sahibi Halk Eğitim Merkezi nin koordinasyonunda ve konusunda uzman eğitmenler tarafından yüz yüze gerçekleştirilecektir. Eğitim, kadınların dijital üretimle tanışmasını sağlamayı, oyun geliştirme alanında temel bilgi ve beceri kazandırarak dijital dünyaya katılımlarını artırmayı hedeflemektedir. Katılımcıların herhangi bir teknik altyapıya sahip olması beklenmemektedir. Eğitim içeriği, sade ve uygulamalı yöntemlerle yapılandırılmıştır.