Ankaralılar ve Suriyeli Komşuları Arasındaki Sosyal Dışlanma,Uyum ve Entegrasyon Deneyimleri Projesi Çalıştayı
Proje, Suriyeli savaş mağdurlarının Ankara halkı ile kurdukları beşeri ilişkileri derinlemesine irdelemek, işgücü ve sosyal alanda uyum ve entegrasyon olanaklarını aramak hedefini taşımaktadır. Araştırma kapsamında Sosyoloji Derneği yetkililerince Suriyeli sığınmacılar, komşuları , esnaf ve işverenler kadar bazı paydaş kurum yetkilileri ile derinlemesine mülakatlar yapılmış. Yapılan mülakatlarda; Suriyeli sığınmacıların ekonomik ve sosyal yaşama etkileri, barınma koşulları, istihdam imkanları, iletişim sorunları, sağlık, eğitim vb. hizmetlerin sağlanması ile ilgili sorulara yanıt bulunmasına çalışılmış.
Çalıştaya Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden İl Müdür Yardımcısı Hilmi Karabacak ve Şube Müdürü Mahmut Özsoy katıldı. Özsoy, Ankara'daki Suriyeli çocukların okuyacakları kitapların giderlerinin Türkiye Diyanet Vakfı tarafından karşılanacağını söyledi. Suriyeli öğrencilere Türkçe ders öğretilmesi konusunda Yunus Emre Derneği'nden yardım alındığını ifade eden Özsoy, Ankara'da çeşitli okullarda eğitim gören Suriyeli öğrencilere verilmek üzere bin 600 kitaba ihtiyaç olduğunu ve bunun da yaklaşık 15-16 bin lira tuttuğunu aktardı. Özsoy, söz konusu kitapların Ankara Valisi Mehmet Kılıçlar'ın talimatıyla Türkiye Diyanet Vakfı'nın matbaasında basıldığını açıkladı. Kitapların basımının bittiği ve dağıtım aşamasında olduğu bilgisini veren Özsoy, kitapların giderlerinin de bağış adı altında Türkiye Diyanet Vakfı tarafından karşılanacağını kaydetti.
Ankara Kalkınma ajansı uzmanları Coşkun Şerefoğlu ve Muhammed Erkam Bakacak, Ankara Kalkınma Ajansı olarak Ankara'nın sürdürülebilirlik çerçevesinde ekonomik olarak kalkınmasının yanısıra, Ankara'da yaşanan sosyal meselelerin her zaman gündemde yerini aldığını ve almaya devam edeceğini belirtti. Bu tür sosyal çalışmaların Ankara halkı ve ilgili kuruluşlar için faydalı olmasını temenni ettiklerini dile getirdiler.
Paydaş kurumların ve gönüllülerin katılımıyla gerçekleşen çalıştayda çalışma sonuçları değerlendirildi. Projeyi yürüten yetkililer, Suriyelilerle yaptıkları görüşmelerde dil konusunda sıkıntılar yaşadıklarını söylerken Suriyeli çocukların eğitim görmesinin ve eğitimde sürekliliğin entegrasyon sürecine katkı sağlayacağının altı çizildi.