Ankara'nın Markaları Zirvesi
Ankara'nın Markaları Zirvesi'nin ikincisi Ankara Valisi Alâaddin Yüksel, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız, Türk Patent Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Habip Asan, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı ve çok sayıda işadamı ve bürokratın katılımı ile gerçekleştirildi.
Törende konuşan Ankara Valisi Alâaddin Yüksel, Ankara'nın fark edilebilir bir hale gelmesi, marka bir şehir haline gelebilmesi için yoğun şekilde çalışılması gerektiğini ve bunun için genç iş adamlarına önemli görevler düştüğünü kaydetti.
Ankara Genç İşadamları (ANGİAD) tarafından Rixos Grand Otel'de düzenlenen Ankara'nın Markaları Zirvesi'nde konuşan Ankara Valisi Alâaddin Yüksel, geleneksel savaşların yerini rekabetin aldığını belirterek, 'rekabet'in bu yüzyılın en zalim kavramlarından birisi olduğunu ifade etti. Yüksel, "Bu yüzyılın değişim ve dönüşüm yapılanması içerisinde insan ayağa kalktı ve ben de varım diyor, fark edilmek isteniyor. Bürokratik sistemden insan odaklı sisteme geçiliyor. Bu süreçte de devlet fonksiyonu tartışılıyor. İnsan, beni de sistemin içine katın diyor. Bütün toplumlar girişimciliği öne çıkarmaya ve geliştirmeye başladı. Milenyum tiyatrosunda en köklü ve evrensel dekor markadır" diye konuştu. Ankara'nın fark edilebilir bir hale gelmesi, marka bir şehir haline gelebilmesi için yoğun şekilde çalışılması gerektiğini vurgulayan Vali Yüksel, ortak akılda buluşulamazsa dünya şehirleri süper liginde yer alma şansı bulunmadığını söyledi. Cumhuriyetin 100 yılı için hedefini belirlemiş bir Türkiye'nin bütün stratejik planlarını yaptığına işaret eden Yüksel, "Cumhuriyetin 100. yılında, 2023 sabahı dünyada sabah kalkanlar semaya baktıklarında pırıl pırıl bir sema görecekler. Sabahleyin medeniyet güneşi gibi doğacağız" dedi.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız ise konuşmasında, büyük ekonomi olmanın markalaşmaktan geçtiğini belirterek, "2023'e kadar 10 küresel marka oluşturma hedefine ulaşmak için şehrin tüm ekonomik unsurlarını kapsayan yaklaşımlar ve stratejiler geliştirmeliyiz. Şehirlerimiz markalaşırsa ülkemiz zenginleşir. Marka sayımız arttıkça ihracatımız da artacaktır" dedi.
İşletmeler ve ülkeler açısından ayakta kalabilmenin ve sürdürülebilir bir rekabet avantajı kazanabilmenin yolunun bilgiye önce ulaşmak, ona sahip olmak ve onu değer zincirine katmaktan geçtiğini ifade eden Ziya Altunyaldız, markalaşma çabalarının ancak güçlü bir 'ekosistem' içerisinde başarıya ulaşacağını belirtti.
"Ankara Türkiye'de en çok markanın tescil edildiği ikinci il"
Ankara'nın, 88 bin 998 esnaf ve sanatkarı, 140 binden fazla şirketi, 2 bin civarında yabancı sermayeli şirketi, 11 adet organize sanayi bölgesi, 3 bin 45 ithalatçı firma sayısı ile ülke ticaretinin de başkenti olma yolunda ilerlediğini ifade eden Altunyaldız, "Ankara potansiyeli ve gelişen sanayisi ile beraber, dış ticarette de kayda değer bir artış gerçekleştirdi. 2002 yılında yaklaşık 6 milyar dolar olan Ankara'nın dış ticaret hacmi 2011 yılında 3 katına çıkarak 18,5 milyar dolara ulaştı. Aynı dönemde, 1,5 milyar dolar olan Ankara'nın ihracatı, 4,3 katına çıkarak 2011 yılında 6,6 milyar dolara yükseldi" şeklinde konuştu.
2002 yılında Ankara'da tescil edilen marka sayısının bin 69 iken 2011 yılında bu rakamın 2 bin 782'ye yükseldiğini belirten Altunyaldız, "Ankara Türkiye'de en çok markanın tescil edildiği ikinci il oldu. Yıllar itibariyle Ankara'da tescil edilen marka sayısı ve ihracat değerleri karşılaştırıldığında beklendiği gibi aralarında pozitif bir ilişki söz konusu. Marka sayısı artıkça bir sonraki dönemde ihracatımız da artmaktadır" dedi.
Konuşmaların ardından Ankara Valisi Alâaddin Yüksel'e, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız'a, Türk Patent Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Habip Asan'a, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı'ya ANGİAD Başkanı Abdullah Değer tarafından plaket sunuldu.
Bu yıl ikincisi düzenlenen zirvede Ankara'nın öne çıkmış markaları katılımcılarla buluşma fırsatı yakalarken, Ankara'nın markalaşma yolunda potansiyeli ortaya konuldu.