Ana içeriğe atla

Markalar Zirvesi "Fark Yaratanlar" Başlığıyla Toplandı

29 Mart 2013

Toplantıya Ankara Valisi Alâaddin Yüksel, Türk Patent Enstitüsü Başkan Yardımcısı Ahmet Koçer, Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı, Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Onatça, Üniversite temsilcileri ile çok sayıda işadamı ve sivil toplum kuruluşları yöneticileri katıldı.

Etkinliğe konuşmacı olarak ise birçok farklı sektör ve iş alanından birçok yönetici katıldı. Konuşmacılar katılımcılara kendi markalarını yaratma süreçleri, bu süreçte karşılaştıkları zorluklar ve bu zorlukları aşma yöntemleri hakkında sunumlar yaptılar.

Ankara Kalkınma Ajansı da etkinliğe stantlı katılım sağlayarak Ankara'nın marka şehir olması amacıyla yürütülen çalışmalar hakkında katılımcıları bilgilendirdi.

Ankara Valisi Alâaddin Yüksel etkinlikte yaptığı konuşmada dünyada değişimin baş döndürücü hızda yaşandığını belirterek; ''Hepimiz biliyoruz ki küresel bir milenyum tiyatrosu perde açtı ve orada karmakarışık bir oyun oynanıyor ve sahnede en önemli dekorun marka kavramı olduğunun iyi anlaşılmalıdır'' diye konuştu.

Değişimin devlet ve vatandaş ilişkilerinde de yaşandığına işaret eden Vali Yüksel, devletle ilişkilerinde artık vatandaşların, "Bana adam gibi muamele yapılsın, beni fark edin, benim gözümün içine bakan bir yapı oluşturun, beni de hizmetlerin içine katın, insan haklarına saygılı olun" dediğini ve insanların artık devletten etkili, verimli, süratli hizmet istediğini dile getirdi.

Vali Yüksel: Ankara'yı Dünya markası yapacağız

Vali Yüksel, Ankara'nın kaliteli bir ürün olduğunu belirterek, ''Markaların şehri olacağız, Ankara'yı bir dünya markası haline hep birlikte getireceğiz.'' dedi.

Her insanın hizmet ya da mal satın almada bir gerekçesi olduğunu belirten Vali Yüksel; "Bunu iyi tespit edip, bu şehri bir markalar şehri yapmalıyız. Ankara kaliteli bir üründür. Bu kentte sadece üniversitelerin, organize sanayi bölgelerinin olduğunu söylemek bu kenti marka yapmaya yetmez. Turizmin bu şehirde konuşulması gerekiyor. Bu şehirde tüm bunların konuşulması için her şey var, muhteşem bir insan yapısı var. Biz Ankara olarak kaliteli bir ürünüz ve markaların şehri olacağız. Ankara'yı bir dünya markası haline hep birlikte getireceğiz'' dedi.

Programın öğleden sonraki bölümüne katılan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, 2008 krizinden itibaren Türkiye ekonomisinin bir dünya markası olmaya başladığını belirtti. Çağlayan, 241 gümrük bölgesine Türkiye'nin ihracat gerçekleştirdiğini ifade ederek, Türkiye'nin ihracatla büyümeyi, yaşamayı öğrendiğini söyledi.

Tüm dünyanın Türkiye'nin "mucizevi" ekonomisini konuştuğunu, Türkiye'nin ihracat gerçekleştirmediği 2 ülke kaldığını ifade eden Çağlayan, "Bu sene oralara da kesin ihracat yapacağız, yoksa çatlarım" dedi.

Bakan Çağlayan: Türkiye'yi tutana aşk olsun

"Önümüzde gitmemiz gereken hedefler var, ancak bazı prangalarımız var" diyen Bakan Çağlayan, bugün Türkiye'nin önemli bir sürece tanıklık ettiğini belirtti. Çağlayan, çözüm sürecinin çok önemli bir süreç olduğunu vurgulayarak, "Bu ülkede ister Türk olsun, ister Kürt olsun, ister Arap olsun, her ne olursa olsun, yeter ki bu ülkenin birliğinden, beraberliğinden bölünmez bütünlüğünden, bayrağın tekliğinden yana olsun hepsinin başımızın üstünde yeri var. Bu sürece girmişiz, bu süreçte de başına bela ettirilen terör meselesini de çözecek. 2012 Ocak-Şubat ile mukayese ettiğimiz zaman Diyarbakır'da teşvik başvuru sayısında 6 kat artış var. Yapılacak olan bu yatırımlara baktığımızda, 2013 Ocak-Şubat döneminde, 2012 Ocak-Şubat döneminde mukayese edildiğinde 11 kat istihdam artışı görülüyor. Biz bu işi çözersek, benim inancım tamdır, Türkiye'yi tutana aşk olsun" diye konuştu.

Nurettin Özdebir: Marka tüketiciye güven verir

Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Nurettin Özdebir de konuşmasında Türkiye'nin büyüme rakamlarına değindi. Özdebir, Türkiye'nin frene basmasının büyümeyi olumsuz etkilediğini, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ve ihracatçıların gayretiyle büyümenin pozitif yönlü olmasının sağlandığını dile getirdi.

Markanın tüketiciye verdiği güven nedeniyle tercih edildiğine dikkati çeken Özdebir, markanın ürüne ve işletmeye değer kattığını belirtti. Türkiye'nin markalaşma konusunda yapması gereken çok şey olduğunu ifade eden Özdebir, markalaşma yolunda sağlanacak başarıların ihracatı da olumlu yönde etkileyeceğini vurguladı.

ANGİAD Başkanı Abdullah Değer de Ankara'nın ekonomik, sosyal kalkınması ve marka değerinin artırılması için ellerinden geleni yapmaya çalıştıklarını ve bundan sonra da yapacaklarını ifade etti.