Siteler'in algı analizi yapıldı
Ankara Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen "Siteler Mobilya Ürünlerine İlişkin Tüketici Algı Analizi Projesi" firmaların özellikle fabrikasyon mobilya üreten ulusal ve uluslararası rakiplerin önüne geçebilmek için yeni stratejiler geliştirmesi gerekliliğini ortaya koydu.
Ankara Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen projenin kapanış toplantısı 18 Haziran 2012 tarihinde gerçekleştirildi. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Ankara Mobilyacılar ve Lakeciler Odası işbirliğinde Ankara Kalkınma Ajansı desteği ile yürütülen proje, Siteler'in tüketiciler tarafından nasıl görüldüğünü ortaya koyarken, gelecek için yapılması gereken stratejileri masaya yatırdı.
500 Siteler müşterisi üzerinde yapılan anket çalışması ve veri analizine göre; tasarım, standart fiyatlandırma, ulaşılabilirlik, firmaların kurumsallaşma konularında eksiklikler olduğu ortaya konuldu. Çalışmanın 'Strateji Önerileri' bölümünde şu görüşlere yer verildi:
1- Siteler firmaları küreselleşen dünyada varlıklarını devam ettirebilmek için küresel davranmak zorundadır.
2- Sitelerdeki firmaların güçlü rakipleri karşısında ayakta kalabilmeleri için Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına yönelmeleri gerekmektedir.
3- Firmaların büyük bir çoğunluğunun TSE, ISO ve CE gibi kalite standartları yoktur, bu konuda çalışma yapılması gerekmektedir.
4- Üniversite- sanayi işbirliği modellerinin hayata geçirilerek, tasarım ve diğer konularda ilerleme sağlanmalıdır.
5- Firmalar pazarlama konusunda sıkıntı yaşamaktadır. Yerel bölgenin dışından ve ulusal firmalardan sipariş alamamak diğer önemli sorunlar arasında yer almaktadır. Müşteri odaklı pazarlama stratejilerinin oluşturulması gerekmektedir.
"Siteler mobilya sektörünün kalbidir"
Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı'nın projeye ilişkin değerlendirmeleri şöyle; "Proje, Ankara Valimiz Sayın Alâaddin Yüksel'in önderliğinde başlatılan Siteler Eylem Planı doğrultusunda yürütülen bir çalışmadır. Bu proje Ankara'nın en köklü mobilya sektörü temsilcisi Siteler'in tüketici tarafından nasıl algılandığını ortaya koyması bakımından son derece önemlidir. Aslında, değişen beğenilerin ve hayat tarzlarının olduğu günümüzde "Siteler kendini nasıl konumlandırmalı?" sorusunun yanıtını arıyoruz. Proje bu anlamda, mevcut durumu gözlerimiz önüne seriyor ve yapmamız gerekenler için bir yol haritası sunuyor. Ben projenin Siteler'e ve tüm mobilya sektörüne önemli kazanımları olacağına inanıyorum. Bundan sonraki süreçte de Siteler ile ilgili bilimsel veriler ışığında çalışmalar yürütmeye devam edeceğiz."