Uluslararası Sosyal ve Mobil Oyun Çalıştayı yapıldı
ODTÜ Teknokent tarafından yürütülen ve Ankara Kalkınma Ajansı'nın Yenilikçi Uygulamalar Mali Destek Programı kapsamında desteklediği "Ankara Dijital Oyun Kümesi Kapasite Geliştirme Projesi" ile kurulan Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi kümesinin kapasite geliştirme çalışmaları sürüyor. Bu proje kapsamında 9 Kasım Cuma günü ODTÜ Teknokent İkizler Binası'nda Uluslararası Sosyal ve Mobil Oyun Çalıştayı gerçekleştirildi.
Çalıştaya Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı, ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa İhsan Kızıltaş, Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi yetkilileri ve öğrenciler katıldı. Toplantının açılışında konuşan ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa İhsan Kızıltaş, Türkiye'nin birçok alanda olduğu gibi dijital teknolojiler, bilişim ve internet alanında da çok dikkat çeken bir ülke haline gelmeye başladığını söyledi. Kızıltaş, görüştükleri birçok yabancı firmanın Türkiye'nin bu gücünü çok iyi bildiklerini söyledi. Devlet kademesinin de ülkenin bu potansiyelinin farkında olduğunu ve bu alana verilen desteklerin son yıllarda oldukça arttığını belirten Kızıltaş, "Ankara Kalkınma Ajansı'nın bu projeye verdiği destek de bunun en iyi kanıtıdır" diye konuştu.
Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Doç. Dr. Asım Balcı da, dijital oyun sektöründe Ankara'nın ve özellikle ODTÜ Teknokent'in çok iyi bir yerde olduğunu belirtti. Bu potansiyelin daha da ileri gitmesi arzusu içinde olduklarını belirten Balcı, bu kapsamda olmak üzere bu tür projelere verilen desteklerin boşa gitmediğini düzenlenen bu uluslararası çalıştayla birkez daha gördüklerini söyledi. Balcı, etkinlik katılımcılarının sektörle ilgili görüş ve önerilerini mutlaka paylaşmalarını istedi. Balcı; "Bu şekilde bizler de sektörün ne yönde geliştirilebileceği, eksiklerinin neler olduğu konusunda bilgilenmiş oluruz ve gerekenler konusunda adımlar atabiliriz" diye konuştu.
Çalıştayda Arcade Monk firması yöneticisi Ömer Bilge Ersoy "Türkiye'de sosyal oyunlar" başlıklı bir sunum yaparken, Bigpoint web portalından Wolfgang Siebert ve Florian Busse de "Drakensang başarısının önemli ipuçları" başlıklı bir sunum gerçekleştirdiler.
2008 yılında ODTÜ Teknokent bünyesinde kurulan Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi (METUTECH-ATOM), bilişim sektörünün katma değeri en yüksek iş alanı olan dijital oyun ve animasyonun bir sektör olarak Türkiye'de gelişmesi için çalışmalar yürütmeye devam ediyor.