Skip to main content

Dış Ticaret Mentorluk Programı Açıldı

March 7, 2022

Ajansımızın Ankara’nın dış ticaret hacminin artırılması hedefine katkı sağlamak adına tasarladığı ve 2022 yılı süresince yürüteceği Dış Ticaret Mentorluk Programı açıldı. Program ile Ankara’da yerleşik mal ve hizmet üreticilerinin ürünlerinin uluslararası pazarlara ilk kez ihracı ve/veya mevcut ihracat tutarlarının artırılması amaçlanmaktadır.

Program süresince uygun görülen şirketlerin kurumsal ihtiyaçlarının analizi ve potansiyel alıcı istihbaratının yapılması sağlanacak, bunun yanı sıra dağıtım kanalları, temsilcilik, ofis/mağaza/depo açma, markalaşma, marka, şirketlerin uluslararasılaşması için eğitim, danışmanlık, koçluk ve mentorluk hizmeti sunulacaktır.

Programın İçeriği

Program kapsamında yürütülecek ve 6 ay içinde tamamlanması öngörülen başlıca faaliyetler aşağıdaki örnek tabloda özetlenmiştir. Her bir modülün ayrıntılı açıklaması programın ekinde yer almaktadır.

     

AYLAR

   

Açıklama

1

2

3

4

5

6

Modül 1

Mevcut Durum ve İhtiyaç Analizi

Modül 1.1

İşletme Ziyaretlerinin Yapılması (Görüşme Raporlarının Hazırlanması)

Mevcut Durum ve İhtiyaç Analizi Raporunun Hazırlanması

 

 

 

 

 

 

Modül 2

 Dış Ticarete Hazırlık

Modül 2.1

İşletmelerin Devlet Desteklerinden Yararlanmasının Sağlanması

 

 

 

 

 

 

Modül 2.2

Dış Ticaret Departmanının Kurulması* Sürecinde Danışmanlık ve Dış Ticaret Eğitimlerinin Verilmesi

 

 

 

 

 

 

Modül 2.3

Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesi

 

 

 

 

 

 

Modül 3

Ticari İstihbarat ve İhracat

Modül 3.1

Ticari İstihbarat ve Potansiyel Alıcıların İletişim Bilgileri ile Listelenmesi

 

 

 

 

 

 

Modül 3.2

Şirketlerin Gerçekleştireceği İlk İhracat Süreçlerine Destek Verilmesi

 

 

 

 

 

 

 

*İşletmede dış ticaret departmanı mevcut ise kapasitesinin artırılması sağlanacaktır.

Her bir işletme için yukarıdaki örnek tabloda yer alan plan oluşturulacaktır. Program sonunda işletmeler hem kurumsal kapasiteleri artırılarak dış ticaret süreçlerine uyumlu hale gelmiş olacak hem de ürünleri için ilk veya nitelikli ihracat deneyimine sahip olacaklardır.

Uygun Başvuru Sahipleri

  • Daha önce ihracat deneyimi olmayan ve ilk kez ihracat gerçekleştirmek isteyen işletmeler
  • Daha önce dış ticaret deneyimi olup da ihracat potansiyelini dilediği düzeyde değerlendirememiş işletmeler

Her iki durumda da kurumsal yapısını dış ticaret koşullarına uyumlu hale getirmeyi amaçlayan ve bu konuda çaba sarf etmeye açık olan Ankara’da kayıtlı işletmelerin programa başvurması beklenmektedir.

Programa dış ticaret çalışanı olmayan işletmeler de başvuru yapabilecektir. Programda yer alacak bu tür işletmelerin daha verimli bir süreç yürütmeleri adına programın ilk faaliyeti olarak kamu desteklerinden giderleri karşılanmak suretiyle işletmelerden bir dış ticaret çalışanı istihdam etmeleri beklenecektir. Bu bir zorunluluk değildir. KOSGEB veya Ticaret Bakanlığı’nın yürüttüğü ihracat odaklı devlet desteklerine dış ticaret çalışanı olmayan işletmelerin yararlanması adına bu danışmanlık programı kapsamında başvuru yapılabilecektir.

Takvim

Son Başvuru Tarihi: 07 Nisan 2022 (23.59)

Değerlendirme sonrası uygun görülen şirketlerle mentorluk ve danışmanlık süreçlerine 2022 yılı Nisan ayından itibaren son başvuru tarihi beklenmeden başlanabilecektir. Programa katılan işletmelerin 6 ayın sonunda programı tamamlaması hedeflenmektedir.

Başvuru

Programlara başvurular aşağıdaki linkte yer alan form doldurularak gerçekleştirilecektir.

https://bit.ly/3MkF437

Değerlendirme

Değerlendirme, işletmelerin kurumsal kapasite, ürünlerinin yurtdışında ticarileşme potansiyeli, pazar potansiyeli ve mali kapasite yapıları dikkate alınarak gerçekleşecektir.

Sınırlı katılım öngörülen programda verimliliği sağlamak amacıyla programa katılacak işletmelerden çalışanlarının süreçlere aktif katılacaklarını taahhüt ettiği bir taahhütname sunmaları istenecektir.

Düzenlenecek mentorluk programı ücretsiz olup kontenjanla sınırlıdır. 

İletişim 

Yatırım Destek Ofisi Uzmanı Alper DEMİR (ademir@ankaraka.org.tr)

Ek: Modüller
   

Açıklama

Modül 1

Mevcut Durum ve İhtiyaç Analizi

Modül 1.1

İşletme Ziyaretlerinin Yapılması (Görüşme Raporlarının Hazırlanması)

Mevcut Durum ve İhtiyaç Analizi Raporunun Hazırlanması

  • Mevcut insan kaynakları analizi
  • Dijital pazarlama ve kurumsal kimlik çalışmalarının analizi
  • Satış-pazarlama sisteminin ve gereksinimlerinin analizi
  • Firmanın görünürlük, reklam ve tanıtım faaliyetlerinin analizleri (sosyal medya hesapları oluşturulması, web sayfasının gözden geçirilmesi vb.)

Modül 2

 Dış Ticarete Hazırlık

Modül 2.1

İşletmelerin Devlet Destekleri Hakkında Bilgilendirilmesi ve Desteklerden Yararlanmalarının Sağlanması

  • KOSGEB ve Ticaret Bakanlığı’nın yürüttüğü ihracat odaklı devlet desteklerinden dış ticaret çalışanı olmayan işletmelerin yararlanması adına başvuru yapılması (Dış ticaret çalışanı olmayan ya da sadece bu alanda çalışan personeli bulunmayan işletmelerin tamamının çalıştıracakları dış ticaret çalışanın gideri için devlet desteği almalarının sağlanması adına ilgili kamu kurumuna başvuru yapılması)
  • Devlet destekleri hakkında bilgilendirme yapılması ve ihtiyaç duyulması halinde diğer devlet desteklerinden de işletmelerin faydalanmasının sağlanması

Modül 2.2

Dış Ticaret Departmanının Kurulması Sürecinde Danışmanlık ve Dış Ticaret Eğitimlerinin Verilmesi

  • Dış ticaret çalışanı/çalışanların iş süreçlerinin belirlenmesi ve dış ticaret departmanın kurulması
  • Çalışanlara uygulamalı eğitimler verilmesi
  • Tüm işletmelerdeki dış ticaret çalışanlarının katılacağı toplu bir temel eğitim verilmesi

Modül 2.3

Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesi

  • Hedef pazarların ve pazara giriş maliyetlerinin tespiti
  • İhracatta riskten korunma yöntemleri ve alacak sigortaları hakkında bilgilendirme yapılması

Modül 3

Ticari İstihbarat ve İhracat

Modül 3.1

Ticari İstihbarat ve Potansiyel Alıcıların İletişim Bilgileri ile Listelenmesi

  • B2B ticari istihbarat portalları, ürün/GTIP bazlı alıcı istihbaratı sağlama kanalları ve yüklenicinin uluslararası bağlantıları kullanılarak potansiyel ithalatçı listesi çıkarılması
  • Yazışma formatları ve tanıtım dokümanları oluşturulması
  • İşletmelerin mailing araçları kullanarak toplu mailler atmalarına destek verilmesi ve geri dönüşlerin takip edilmesi

Modül 3.2

Şirketlerin Gerçekleştireceği İhracat Süreçlerine Destek Verilmesi

  • Şirketlerin görüşmeler sonucunda ilk kez ihracat yapma fırsatı bulması durumunda firmayla irtibat halinde gerekli iş ve işlemlerin koordine edilmesi
  • İşletmelerin ilk sipariş, numune gönderilmesi gibi işlemlerin yürütülmesine destek verilmesi
  • Şirketlerin ihracat işlemlerinde karşılaşabileceği bürokratik sorunların çözümü için danışmanlık verilmesi