Ankara'nın teknoloji ve yenilik odaklı girişimcilik ekosisteminde ileri teknoloji alanında faaliyet gösteren tüm işletmeleri ve girişimcileri desteklemeye yönelik ileri teknoloji firmalara yönelik “Marka, Patent ve Ticarileştirme Eğitimi” verilmesi planlamaktadır. Ücretsiz verilecek bu eğitim programı ile, teknolojik yeniliklerin markalaşması, patent alınması ve ticarileştirilmesi konusunda bilgi ve becerilerin güçlendirilmesi hedeflenmektedir.
Eğitim Amaçları:
- Teknolojik Yeniliklerin Korunması: Fikri mülkiyet haklarının ve patentlerin korunması konusunda stratejileri öğrenerek, yenilikçi ürün veya hizmetleri koruma altına almak
- Ticarileştirme Potansiyelinin Değerlendirilmesi: Teknolojik yeniliklerin ticari değerini doğru bir şekilde değerlendirerek, pazarlama ve gelir elde etme potansiyelinin belirlenmesi
- İş Planlaması ve Stratejik Yönetim: İleri teknoloji ürünler veya hizmetler için etkili iş planların oluşturulması, rekabetçi stratejilerin geliştirilmesi ve sürdürülebilir bir büyümenin sağlanması
Eğitim Detayları:
- Tarih: 20-22 Kasım 2023
- Saat: 09.30-17.00
- Süre: 3 Gün
- Yer: Ankara Kalkınma Ajansı
- Kontenjan: 40 kişi
- Son başvuru tarihi: 13 Kasım 2023
Uygun Başvuru Sahipleri:
İleri teknoloji alanında faaliyet gösteren tüm işletmeler ve girişimciler
TRL 7 seviyesinde, ticarileştirilmeye uygun ileri teknolojili bir ürün geliştirilmiş olması
Eğitime katılacak kişinin orta düzey İngilizce bilmesi
Eğitime katılmak isteyen tüm ileri teknoloji girişimcileri ve işletme sahiplerinin, yukarıda yer alan "Katılmak İçin Başvur" sekmesinden ulaşılabilecek formu doldurmaları gerekmektedir.
Not: Başvuru sayısının düzeyine göre başvuru koşulları ve değerlendirme kriterlerinde güncelleme söz konusu olabilecektir.
Eğitim İçeriği:
Markalaşma, Fikri Mülkiyet ve Patent Hakları
İnovasyon ve ticarileştirme ilişkisi
İnovasyon yönetimi ve süreçleri
Teknoloji değerlendirme ve ticarileştirme potansiyeli analizi
Fikri mülkiyet haklarının ticarileştirme süreçlerindeki rolü
Lisanslama ve ortak girişim modelleri
Yatırım arayışı ve sermaye sağlama yöntemleri
İş planı hazırlama ve pazarlama stratejileri
Pazar Analizi ve Hedef Kitle Belirleme
Gelir Modeli Oluşturma ve Fiyatlandırma